Powered By

Powered by Permaya

Thursday, November 29, 2007

Pasti


Pernahkah kita terfikir... Hidup kita ini hanyalah sementara. Sampai masanya kita akan pergi menemui Allah. Apakah bekalan dan persediaan kita menempuh hari kematian. Berapa banyak amalan kita yg boleh menghapuskan dosa seharian?? Apakah kita begitu yakin untuk menempuh akhirat?? Siapakah kita menjelang hari kematian? Adakah kita seorang Islam.? Bersediakah kita berhadapan dengan malaikat maut!! Apakah kita merasakan diri kita terlalu mulia sehingga tidak ada daya untuk menjauhkan diri dari perbuatan mungkar!!

Dalam kita mengejar kejayaan dunia, kita sering lupa bahawa tujuan hidup kita yang sebenar.. apakah pilihan kita? Beruntunglah orang-orang yg berebut-rebut menagih ihsan dan kasih sayang Allah. Sesungguhnya keredhaan Allah yg kita cari. Dunia yg semakin tua ini sering dilanda bermacam² masalah. Ini sebenarnya adalah ujian Allah kepada kita. Bahkan bala!! Tanda kemurkaan Allah.. Adakah kita benar-benar sedar akan semua itu????

Kejayaan yg kita kecapi pada hari ini, semuanya adalah pemberian daripada Allah kepada hambanya sebagai balasan atas apa yg telah diusahakan. Janganlah sesekali kita merasa bangga, riak, takabbur dan sebagainya. Walhal semua kurniaan dan segala kelebihan yg ada pada seseorang itu datangnya dari Allah S.W.T..

Kita adalah manusia yg berasal dari sekepal tanah yang hina dina.. Betapa hinanya kita... Tapi, kita masih mampu tersenyum dan tertawa. Bersedialah menempuh hari selepas kematian, bersedialah untuk menempuh sakaratul maut. Burulah cinta ALLAH, sebelum Allah menutup pintu rahmat-Nya.

Sesungguhnya kematian itu adalah sesuatu yang PASTI......!!!!

2 comments:

Unknown said...

Huhuuh..pic sape la kat atas tu...tak baek tau letak gambar org mati sesuke ati...nanti..........

pacak uitm said...

ni paling aku takut..sbb tu aku nk hafal quran..tq